Everybody loves surfing…, - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Melissa - WaarBenJij.nu Everybody loves surfing…, - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Melissa - WaarBenJij.nu

Everybody loves surfing…,

Door: Meliszje

Blijf op de hoogte en volg Melissa

04 Maart 2012 | Indonesië, Seminyak

Voordat ik echt met mijn blog begin, wil ik eerst iets anders laten weten(voor de weinige die dit nog niet mee hebben gekregen) als trotse zus zijnde. Dat is het feit dat mijn super broer(tje) Michael zijn autorijbewijs gewoon in 1 keer heeft gehaald. Echt in één keer! Één ding is zeker dat heeft hij niet van mij. :P

Dit was trotse zus Melissa, nu schakelen we live door naar de wereldreizende studente Melissa. Terug naar de studio!

Welkom terug! Buiten de bedrijven door ging het schoolse leven weer door. Vorige week hebben we een pitch gehouden en nu afgelopen week hadden we een “client meeting” naar aanleiding van de pitch. Daar gaat je vrije maandag mooi aan op; voorbereiden, research en uitwerken. De maandag alleen was niet genoeg dus na de lessen van dinsdag, gingen we weer vrolijk verder. Gelukkig heeft al het werk zich ook in goede punten geuit. Zo hadden we (14/20) punten voor de pitch, dus een 7. Voor de client meeting(woensdag) hadden we zelfs (16/20), dus een 8. Dan is al dat werk tenminste niets voor niets geweest. Tot zo ver mijn school update, want dat blijft toch de reden van mijn verblijf hier. ;)

Als beloning op onze prestatie, zijn Emma en ik heerlijk bij het strand wezen lunchen. Een lekkere koude milkshake der bij. Wie doet ons wat! Wanneer we terug kwamen hadden Nadja & Natasha het idee om naar een locale markt te gaan. Top! Doen we. We rijden elke dag, als we naar school gaan. Toch lang zoon marktje. We wisten niet precies de naam, dus we hebben het maar omschreven aan de taxi chauffeur.

Al vrij snel waren we er volgens de beste man, maar dit was niet wat we bedoelde en dit hadden we zelf ook wel kunnen lopen. Poging twee met uitleggen…,

Één ding is zeker, de tweede optie hadden we niet kunnen lopen. :p Het was echt een super grote lokale markt in Denpasar.

Mijn eerste indruk? Een hele neus vol en je komt ogen tekort. :D De markt is zo wel binnen als buiten. Van voedsel tot huishoudelijke dingen. Een vrouwtje had ons vrijwel meteen op sleeptouw genomen en zigzagde met aardige snelheid naar kraampjes. Zo zie je als nog niet veel, dus we zijn op een gegeven moment maar ontsnap uit haar verkoop tour. De meeste dingen qua groente, maar vooral vlees/vis herkende ik niet. Dit zijn van die dingen, dat wil je ook niet weten dat dit hoogstwaarschijnlijk ook op mijn bord ligt. De markt was dus echt een hele belevenis. Dit is een van die dingen dat ik niet goed weet wat ik er nu van moet vertellen. (a) Dit valt onder het feit; Daar had je bij moeten zijn, wil het grappig zijn. :P

Donderdag hadden we weer een fieldtrip (hopelijk de laatste saaie ;) ) We gingen weer naar een convention center. Op het moment zelf was er ook een event. Helaas konden we hierdoor bijna niets zien en mochten we bijna nergens naar binnen. Conclusie: BORING!

Zo gaat het wel lekker snel! Vrijdag hadden we lekker vrij. Naja lekker niet als je Melissa heet. Want wanneer je Melissa heet, dan heb je regelmatig iets apart. Verder maak je het onmogelijk, mogelijk. Ja, ik zit in een tropisch land, ja het is hier boven de 30 graden, ja de zon schijnt de meest van de tijd. Wat doe je dan al een Melissa zijnde….?!? Je wordt lekker stront verkouden! Yes, That’s how we do it! :P

Zo Heb ik de vrijdag op de kamer gespendeerd. Even lekker alleen even uit zieken. De meiden waren lekker naar het strand, dus ik had het rijk alleen. Wat ik ook het lekkerste vind als je niet lekker bent. Nu ben ik wel weer helemaal bij met “Wie is de mol?”, eindelijk! :D

Zaterdag ochtend voelde ik me al een stuk beter na dag rust en zo ben ik toch maar mee gegaan naar “beach dubble 6”, voor onze eerste surfles! :D Halelujah! Het was echt geweldig! We hadden verwacht dat we na één uur les al tote los zouden zijn(en naar verhalen van andere hotel bewoners) maar we(Emma, Nadja, Natasha en ik) hebben het toch zoon vier uur vol gehouden. Haitze en Rowan Wat korten, want die kwamen pas later.

We zijn nog niet de nieuwe Kelly Slater <3, maar het lukte ons soms al wel om te staan. Bij mij duurde het wat langer voor het een beetje wilde, want ik dacht natuurlijk weer is te veel na. Wat een verassing! NOT! Maar het was echt geweldig! In de ochtend regende het al regelmatig, maar toen we aan het lunchen waren, kwamen de bakken tropisch regenwater weer naar beneden gestort en de wind na toe. Helaas konden we dus niet meer verder gaan met surfen. :(

Het heeft verder de hele dag geregend. Om even een beeld te geven: Toen wij terug reden via Seminyak, waren er een aantal straten helemaal ondergelopen. Het water kwam al snel halverwege de autoband. We hebben het toen ook echt KOUD gehad! De lange broeken en vesten waren snel gevonden in het hotel.

Voor de rest hadden we besloten om een chill weekend te houden. Naast de spierpijn, schaafwonden en de blauwe plekken van het surfen. Begonnen we toch te merken, dat we nog niet alles hebben verwerkt. Het is ook allemaal zo veel. Al die indrukken en nieuwe dingen. Zo heb ik zo als nu lekker van me af wezen schrijven. Het meeste verwerk ik door tekenen, dat is weer sinds tijden heb opgepakt en een lekkere stand wandeling, doet het hoofdje ook wel weer goed!


Liefs,x Melisje!

P.s. Nog 25 nachtjes :D



  • 04 Maart 2012 - 21:15

    Joeri:

    Heey Melis! Leuk om je avonturen te lezen. Goed dat je tijd neemt voor jezelf. Ook het surfen gedaan, vet hoor. En wist niet dat je tekende. Veel plezier nog, die 25nachtjes! X

  • 04 Maart 2012 - 22:08

    Ellen:

    Hai stoere reis Melisje,

    Leuk om al je reisverslagen te lezen, en de bijbehorende foto's te zien.
    Fijn dat het goed gaat op school en nog fijner dat jullie zoveel zien en ondernemen. Die ervaring nemen ze je niet meer af. Haiko en wij beginnen je al behoorlijk te missen maar ja het is niet anders ervaring en plezier gaan voor.

    Groetjes en ga zo door van Ellen en haar mannen.

  • 05 Maart 2012 - 04:51

    Melissa:

    Haaaaay!

    @Joeri, Ja vroeger tekende ik vet veel, ik schilderde zelfs. Ik heb alle goede spullen maar ik had al tijden geen tijd en rust meer daar voor. Kun je na gaan hoe weinig het is, al jij het na al die jaren niet eens weet. :P Gelukkig ben ik hier nog langer dan 25nachtjes, :D maar dan zijn de Edjes hier bij mij daar kijk ik heel erg na uit. Vroeger deden we altijd aftellen naar vakanties en verjaardagen, vandaar ;)

    @Ellen, Ik mis jullie ook al! :( Ik ben vooral jaloers op al jou mannen! Hahaha Ik zit hier eigenlijk alleen maar met dames, dus het tegen overgetelde van thuis. Ik miss de mannen en de chille dames(dames, maar one of the guys). Die weten wat ze willen, duidelijk zijn, down to earth, meer lachen, niet moeilijk doen, positief zijn en voor al CHILL zijn! ;) Hahaha Gelukkig komt één van jou mannen mij dat al iets eerder brengen. Ik kijk er nu al naar uit. Ik kom op een maandag aan in Nederland, dus 3 keer raden waar ik hoogstwaarschijnlijk dinsdag avond zit ?!? :D

  • 05 Maart 2012 - 06:52

    Haiko:

    Hay Hay Melisje!

    Nu wil ik ook surfen:P... lijkt me echt tof daaro! Ook nice dat het goed gaat met de study! Je leert er ook nog wat daaro:P

    Gister heb ik familie dagjes gehad... was echt gezellig, ik zie je vanmiddag wel op skype! praten we verder.

    Xje Haiko

  • 06 Maart 2012 - 14:08

    Vaders:

    Hoi Melis,

    Leuk en duidelijk verslag weer! Het begint bij ons nu toch wel te kriebelen, zeker na het zien van jouw foto's. Het aftellen is begonnen. Nog 13 nachtjes slapen en dan : Indonesië, here we come!
    Gelukkig begint het hier steeds meer op voorjaar te lijken. Niet meer zo koud en de krokussen en narcissen schieten de grond uit.
    Ben reuze benieuwd naar je tekeningen.
    Leuke pics van dat surfen. Zijn er ook 'natte' aktiepics gemaakt of alleen maar 'droge'? ;-)

    Liefs van papa
    XXX <3

  • 07 Maart 2012 - 19:08

    Herman En Siny:

    Wat enig om dit van jou allemaal mee te krijgen.En wat een plaatjes van foto`s.Heerlijk dat je zo geniet.
    Kan me voorstellen dat de "Edjes "heel veel zin krijgen naar richting Schiphol. Doei hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Seminyak

Melissa

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 17679

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 19 April 2012

Grand Tour - part 1

Landen bezocht: