One of these days - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Melissa - WaarBenJij.nu One of these days - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Melissa - WaarBenJij.nu

One of these days

Door: Meliszje

Blijf op de hoogte en volg Melissa

20 Maart 2012 | Indonesië, Batavia

Vandaag begon mijn veel leuker dan andere dagen. Natasha kwam me vertellen dat er post voor mij lag bij de receptie! Yeeeey! :D Dus ik weer helemaal blij en enthousiast! Dat heb ik niet vaak op de ochtend ;) Maar zulke leuke maar vooral lieve kaartjes doet een mens goed. Ze hangen al weer met trots bij me andere kaarten boven me bed. Thanks! Aller liefste vriendje, dédé en co.! :D Love you guys!!!

Verder heb ik afgelopen week een rustig school weekje gehad. Dit keer hadden we maar een kleine field trip. We zijn naar de Uluwata tempel geweest waar we ook een Kecak Dance voorstelling hebben bezocht. Het was niet echt een tempel zoals wij die kennen van het beeld dat wij bij een tempel hebben. Het was meer een tempel tuin. De locatie was wel echt grandioos! :D De foto’s zullen dit wel laten zien!

Gelukkig kregen we voor de dans een hand-out met een Nederlandse uitleg van de dans, zelf nu was het nog een vaag abracadabra spel. Maar toch het idee was leuk. ;) Wat het meest opvallend was naast de locatie? Veiligheid, of naja het gebrek hier aan! ;) er waren regelmatig opening bij de klif. Mensen stonden daar gewoon foto’s op te maken. Terwijl er niet veel nodig was om een heel eind naar beneden te vallen. Het waaide kei hard, maar ondanks dat liepen de chinezen zonder enige vrees door de opening op de rand.

De dans werd gehouden in een ronde cirkel. In deze cirkel zaten en stonden er veel te veel mensen. Dat bleek later wel toen de danser met ongecontroleerd vuur gingen spelen. Ik stond zelf veilig bij de artiesten ingang, maar backstage vlagen de bosjes al in de hens met die harde wind. Hier hebben ze daar echt schijt aan en zijn ze gewoon hun ding gaan doen met het vuur.

Terwijl het vuur op de grond werd gemaakt, kwam er een ruk wind. Al het vuur vloog alle kanten op en er ontstond paniek. Iedereen wilde vluchten en weg rennen. Mensen duwen en trekken. Echt een gekkenhuis. Ik stond dus veilig bij de artiesten ingang, maar ik heb echt even gedacht dat hier een ramp zo ontstaan. Gelukkig viel dat mee, maar het was toch heel beangstigend en vooral voor de mensen binnen de cirkel.

Na de field trip hadden we gewoon officieel één week VAKANTIE!!:D Heerlijk! Alleen heel erg jaloers hoeven jullie niet te zijn, want het weer is echt verschrikkelijk. De harde wint had ik al genoemd. We zitten aan het einde van het regenseizoen, maar de regen neemt nog even zijn kans waar. Zodoende regent het in ieder geval elke dag. Met regen bedoel ik natuurlijk wel de heftige tropische regenbuien, dus alles behalve de regen die we in Nederland kennen. We hebben zelfs al een tropische storm gehad, waarmee de dakpannen van het hotel naar beneden kwamen zetten, bomen het soms begaven en de tafels hun eigen leven leiden. Het is zelfs zulk mooi weer hier ;) dat de boten naar Lombok en de Gili’s niet meer varen ivm een tornado waarschuwing voor op het water. :P So enjoy the spring in the Netherlands! :D

Naast dit gezellige weer, hebben jullie waarschijnlijk al het een of ander opgevangen op het nieuws van Bali, terroristen en bommen. Eerst: I’m alive! Zoals je al merkt aan deze blog. We weten waar het zich ongeveer afspeelt en we blijven daar juist uit de buurt. So don’t worry! :D We gaan het niet opzoeken.!

Zo genoeg narigheid, weer snel naar het mooie van Bali, maar het hoort er toch helaas ook bij.

Vandaag zijn we vlak bij het hotel wezen kijken bij een optocht. Deze optocht zijn we later nog eens helemaal wezen opzoeken met de scooters. Ik zat lekker achterop, dus kon alles is goed bekijken. Deze optocht is ter voorbereiding van de komende twee feestdagen. Deze zullen donderdag en vrijdag plaats vinden.


Zo nu is even tijd voor Balinese Cultuur 101:
- a.s. donderdag is het “ogo ogo”(oudjaarsdag) hier op Bali. Dit is een optocht op kwade/boze geesten te verjagen op de laatste dag van het Balinese jaar. Ze zijn een al een tijd bezig om ogo oge’s te bouwen. Dit zijn groten poppen die ze tijdens de optocht gaan vervoeren. Deze optochten schijnen overal op Bali te zijn en de tochten eindigen op het strand. Het schijnt dat ze de ogo ogo’s gaan verbranden op het strand. Volgens mij wordt dat een mooie dag voor mij en me camera.

-a.s. vrijdag is het “nyepi” (nieuwjaarsdag). Nyepi is de dag van de stilte. Het is de bedoeling dat iedereen een hele dag van 06.00 tot 06.00uur de hele dag binnen blijft en dat er geen licht of geluid is. Het verhaal is dat tijdens nyepi alle kwaden, bozen en slechten geesten op Bali komen en als ze dan zien dat hier toch geen leven is, dan blijven ze daarna weg. Het wordt zelfs zo serieus genomen, dat zelfs de luchthaven van Bali gesloten is. Er vliegen totaal geen vluchten van of naar Denpasar.

Deze feestdagen zijn typische Balinees, want op Bali is 90% Hindoe. Dit zijn feestdagen van dit geloof. De rest van Indonesië is juist 90% moslim. Vandaar dat het bij de Balinese cultuur hoort. Ik ben dus erg benieuwd wat deze dagen ons gaan brengen.


Verder nog wat kleine leuke dingetjes. Zo gaan we af en toe ergens wat drinken en eten als het droog is. Tegenwoordig lunch ik ook regenmatig “thuis”. Ik heb een hele mooie waterkoker gekocht in een mega grote supermarkt. Hij was wel €3 en hij is van tuperware ;) en het smelt niet eens :P Dus tijd voor noodels! ;)

Ook zijn we twee dagen geleden er achter gekomen, dat je hier allemaal gebrande cd’s en dvd’s kan kopen. Dat is hier de videotheek. Je verpakken ze nog best netjes. De kwaliteit is gewoon goed, maar het is echt een doe het zelfer. Zelfs de gebrande cd-rom’s zijn bestikkert met een doe het zelf setje. Echt geniaal! En het kost ook nog amper iets. :D

Nog even een huishoudelijk mededeling tussen door. Op deze site had ik me maximum qua foto’s gehaald de vorige keer. Zo doende heb ik nu mijn foto’s verwijderd bij eerdere blogen, anders kan ik geen nieuwe uploaden.

Ook heb ik vanochtend een smsje van de Edjes ontvangen, ze zijn goed geland op Java. Toch wel een raar idee dat zij nu ook in het zelfde land zijn. Alleen zijn het nu nog andere eilanden en zit er zelf nog een uur tijdsverschil tussen. Nog 9 nachtjes en dan zijn ze hier bij mij op Bali. Ik kan niet wachten! Ik heb er echt zin in om ze weer te zien en om eindelijk weer een dikke knuffel te geven! :D

Zo nu zijn jullie weer even op de hoogte van de zowel leuke als minder leuken dingen hier op Bali. Hopelijk gaat het goed met jullie! :D


Liefs x Melisje

  • 20 Maart 2012 - 12:04

    Mini Veenendaal:

    Hoi Melisa.WE hebben net je verslag gelezen.Wat heb je veel meegemaakt wat een enge dingen hier hebben prachtig weer de fotos zijn erg mooi.Gaat het op school goed.Fijn dat de Edjes gauw komen dan kan je weer heerlijk knuffelen dat heeft een mens nodig veel liefs van Mini en Baja.

  • 20 Maart 2012 - 17:43

    Ed & Ed :

    Hoi Melissa,
    Weer een enerverend verslag van je! Het lijkt het leven wel, met al die ups en downs ;-)
    Maar goed, wij zijn in ieder geval een stukje dichter bij je. Wij gaan eerst Java eens verkennen en van West naar Oost doorkruisen. Ik heb net mijn eerste verslag geplaatst en ben nu nog wat foto's aan het uploaden. Gaat alleen rete-traag met dat hotelinternet hier. Maar ja, kan ik vast aan het Indonesische tempo wennen ;-)
    Nu snel mijn bedje in, want morgenochtend worden we om 06:30 uur al weer gewekt.
    Dag lieverd, dikke digitale kussen en knuffels!!!
    XXX

  • 20 Maart 2012 - 21:39

    Theo&Conny:

    Hoi Melissa
    wat een regen
    vandaag is de tuin helemaal opgeruimd
    door Mini enBaja
    volgende week gaat de hogedrukrijneger er ook doorheen
    gr v theo& Conny


  • 24 Maart 2012 - 11:57

    Michael:

    nou hier in NL is het nu ook eindelijk mooi weer :P al 6 dagen lang tussen de 15 en 20 graden steeeds veel zon :D dus je hebt tog iets hier naar toegestuurd :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Melissa

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 17658

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 19 April 2012

Grand Tour - part 1

Landen bezocht: