Family Portrait - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Melissa - WaarBenJij.nu Family Portrait - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Melissa - WaarBenJij.nu

Family Portrait

Door: Meliszje

Blijf op de hoogte en volg Melissa

20 April 2012 | Indonesië, Kuta

Ja, ja, ja, ik weet het ik loop nog steeds achter. :P De laatste weken van school zijn dan ook het drukst met alle deadlines en toetsen enz. Wees niet getreurd ik ben jullie niet vergeten en ga nu gewoon weer verder met waar ik gebleven was. :D

Zo als ik in mijn vorige verslag al vertelde zijn de Edjes de 29e aangekomen op Bali. Halelujah! De timing is echt perfect, want ik begon een beetje in een dip je te zitten. Zo had ik de laatste tijd ook steeds meer last van heimwee. Bali is echt geweldig!, maar alles is normaal geworden, er zijn geen nieuwe of verrassende dingen meer. Ik woon dan al 8 weken op Bali. We zijn het hele eiland over gereisd, maar het is en blijft een eiland. Zodoende houdt het een keer, want het is nou ook niet een mega groot eiland. Bali is dan ook wel echt een thuis geworden. Ik ken de weg. Het is zelfs zo erg dat ik al een paar keer een taxi chauffeur heb ge-tom-tomt naar school of naar het hotel. ;) Je kent de mensen en de gebruiken. Kortom het is echt een huiselijk paradijsje!

De Edjes zijn van 29 maart – 6 april op Bali geweest. Zij hadden in de twee weken op Java steeds een druk en vol geplant schema. Zo erg dat ze regelmatig om half 5 in de ochtend moesten opstaan. Java was dus echt een studie reis en Bail was echt vakantie. Dit kwam mooi uit want ik was wel veel vrij maar ik moes nog aardig wat maken voor school. Zodoende hebben we een heerlijk chill weekje gehad.

Me pa had nog een geniale actie. Ondanks de reis had hij chocolade paashazen voor me meegenomen!! :D echt super! Hij had ze meegenomen omdat ze met paasweekend weer naar huis gingen. :P Één ding is zeker…, Ze waren super lekker!, ondanks dat ze door de reis en de warmte een andere vorm hadden aangenomen. ;)

Nu de Edjes der waren ga je ook is op andere plekjes uit eten. Doe je af en toe een drankje ergens en hebben we zelfs sinds weken weer echt een paar keer een middag bij het zwembad kunnen genieten. Echt weer ouderwets gezellig!

Het zwembad van Ramada Bintang Resort is natuurlijk veel groter dan bij mijn hotel. Het was zelfs zo uitgebreid, dat er een speciaal podium voor Balinese dans midden in het zwembad was. Verder waren er wat watervalletjes, een zwembad bar (Die hebben wij ook ;)) en twee zo gehete jacuzzi’s, alleen die stelde niks voor. :P In het zwembad hebben we ook extra veel lol gehad aangezien vaders me onderwatercamera uit Nederland had meegenomen. Dat zijn aardig wat foto’s geworden en het blijft leuk. :D

Naast het genieten bij Ramada zijn de Edjes ook één dag bij ons geweest. Toen heb ik ze laten zien waar wij leven, eten en zelfs de was doen. ;)Na de rondleiding en het wegbrengen van de was, zijn we heerlijk naar het strand gegaan. Daar hebben we heerlijk geluncht op onze vaste plekje. Toen zij hier ook heerlijk hadden gegeten, de prijzen zagen en van de top locatie aan het genieten waren, waren ze ook echt verkocht aan ons plekje. :D

Na het eten hebben we heerlijk op bedjes op het strand gelegen. Deze bedjes horen bij een locaal vrouwtje. Wij noemen der “Boss” naast de bedjes verkoopt ze ook sarongs enz. De Edjes wilde nog een paar mooie sarongs hebben dus een beetje handelen met mijn vriendin en ik had ze echt voor een spot prijs geregeld. De heren waren ook helemaal weg van mijn sarong, dus hup even met de boss zitten kletsen. Even wat foto’s laten zien welke ik nou bedoelde en daar ging ze hoor. Weg met der scooter op weg voor de sarong. Een tijd later kwam ze ook daadwerkelijk terug met zoon zelfde sarong. Kijk, dat is nog is handelen. ;)

Edje is wel vaker nieuwsgierig, dus die loopt wel vaker wat rond te neuzen. Dit keer kwam hij terug gewandeld met een super mededeling. De Edjes gingen zichzelf en Natas en Mij trakteren op een middagje spa. De spa lag een stukje terug, daar kom je lang als je naar het strand loopt.

Bij de spa zijn we heerlijk verwend met een; manicure, pedicure, Balinese body massage, een facial en voor ons als dames, werden ook nog onze nagels gelakt. Het was echt verschikkelijk…… Lekkker!!! :D We hebben echt met zijn 4e zitten genieten!

Op de laatste avond voor de Edjes hier op Bali zijn we lekker uitgebreid uit eten geweest. Samen met Emma en Haitze. Ik en de Edjes waren hier van de week al is geweest, het eten was super lekker en ze hadden hier zowaar echte wijn! Dat was echt lang geleden. Wijn kennen ze eigenlijk niet in Bali, soms alleen wat rijst wijn. GATVEDAMME dat spul is echt niet te zuipen!! :O Gelukkig hebben we die avond wel weer kunnen genieten van heerlijke wijn en eten.

Na het eten zijn we naar de Discovery maal gelopen, want vaders wou nog graag een keer wat drinken op het terrasje in het zwembad. Deze had hij gezien tussen de foto’s op me blog. Zo doende hebben we daar nog een lekker afzakkertje gedronken.

Terug naar het hotel, dan loop je langs het strand alleen het water was mega wild en sloeg zo over het strand en over de paden heen. Wat hebben wij gelagen met al die golven en ondertussen rennen zodat je geen nat pak krijgt. Het was echt super hysterisch, maar ik denk dat je er vooral bij had moeten zijn. ;) sorry :P Wij hadden in ieder geval buikpijn van het lachen! :D Wat een avond!

De laatste ochtend zijn Natas en Ik nog even naar de Edjes gegaan om samen de laatjes dingetjes te kopen en samen te lunchen. Zo konden we ze uitzwaaien toen ze werden opgehaald door de reis organisatie. Edje was al zo gewent aan onze gezelligheid dat hij zo in het busje klom, zonder afscheid te nemen. :P Hahahaha Wij hem terug groepen en hij zei al dat hij het gevoel had dat we nu ook weer mee zouden gaan, maar helaas. :(

Dit is trouwens het moeilijkste moment geweest tijdens mijn reis. Afscheid nemen van de Edjes en ze uitzwaaien terwijl jij hier in dat vreemde land blijft. Ik kan niet omschrijven wat voor onbegrip, verwarring en kut gevoel dit je geeft. Op Schiphol ging het wel, maar dit vond ik echt verschrikkelijk! :( Gelukkig is dit gevoel korter dan de week dat ze hier waren, dus dat wint nog steeds, maar het is wel intens. Nu weet je ook echt weer wat je hier mist en je hebt weer een stukje van “thuis” gevoeld.

Zo vloog de week voorbij, maar ik en zelfs de andere meiden hebben het er nog over hoe we genoten met ze hebben. Dit heeft niet alleen mij maar ook andere goed gedaan, kun je na gaan.

Ik vond het echt super bijzonder, wie had dat verwacht een weerzien met je vader op Bali! :D een paar jaar terug had ik je voor gek verklaard. ;)


Thanks for everything Edjes! Love you!!


Liefs, Het kleine Melisje

P.s. Ik heb niet alle foto’s die heeft me Paps nog ;)

  • 20 April 2012 - 14:17

    Vaders:

    Melissa, het was een feest om dit allemaal weer terug te lezen. Het was zeker een bijzondere en onvergetelijke week, waar wij ook enorm hebben genoten. Ik ben blij dat we je even dat stukje 'thuisgevoel' hebben kunnen geven.
    En dat afscheid, tja, dat heb ik je al verteld hoe ik dat heb ervaren. Inderdaad vele malen zwaarder als bij je vertrek in februari. Maar daar waren we al voor gewaarschuwd door Jan & Willy, die een soortgelijke ervaring hadden.
    Lieverd, wat heb jij een enorme schat aan ervaringen (en foto's) opgedaan op dit deel van je wereldreis! Dat neemt geen mens je ooit meer af!
    En nu op naar deel 2!
    Liefs, Dèdè. <3

  • 20 April 2012 - 14:20

    Vaders:

    Ps: één van je videobestanden blokkeert denk ik je fotoalbum. Kan de foto's niet vergroot openen; krijg dan het scherm van een video die die maar blijft laden en niet afspeelt.

  • 21 April 2012 - 08:15

    Bibiana:

    Hoi Melissa,
    Wat heb je het mooi geschreven, je voelt de liefde voor de beide Edjes, heel hartverwarmend! En wat een ongelooflijke ervaring neem je met je mee en dat neemt niemand jou meer af!

    Groetjes vanuit een koude Nederland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kuta

Melissa

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 17664

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 19 April 2012

Grand Tour - part 1

Landen bezocht: