Let’s catch some really big fish!?! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Melissa - WaarBenJij.nu Let’s catch some really big fish!?! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Melissa - WaarBenJij.nu

Let’s catch some really big fish!?!

Door: Meliszje

Blijf op de hoogte en volg Melissa

08 April 2012 | Indonesië, Batavia

Foei, foei, foei! Ik schaam me diep. Ik loop nu drie weken achter met me wekelijkse verslag, dus hoog tijd dat ik weer even wat ga schrijven. Gelukkig heb ik me school rooster en me foto’s om terug te zien wat ik eigenlijk allemaal heb gedaan. (Dat heb ik ook echt nodig ;)) Let’s begin!

We hadden dus eindelijk vakantie in de week van 19-23 maart. We hadden wel vakantie maar mooi weer hadden we niet. Het heeft heerlijk veel geregend. Hierdoor hebben we de eerste dagen niet veel buiten het hotel gedaan. Een geschikte activiteit? Uitslapen! Heerlijk! :D

Donderdag was het dan zo ver Ogo Ogo (oudejaarsdag). Aan het eind van de middag zij we ons lekker wezen optutten. We hadden al wat geïnformeerd bij de locals qua klederdracht. Zo doende waren wij helemaal ingeburgerd met onze sarongs. Op weg naar de parade hebben we dan ook veel complimenten gehad. Ze wezen steeds naar onze sarong en zeiden dan “good people”. Echt leuk om te zien hoe enthousiast de “buurtvaders” waren over onze inburgering.

De parade zelf was anders dan verwacht. De organisatie ontbrak en de veiligheid regels waren weer is vergeten. Zo was het een gezellige ongeregelde bende. Het was op een kruispunt en vanuit alle richtingen kwamen omstebeurt Ogo Ogo’s van papier-maché. Ze zijn echt groot en de dragers doen er een soort van dans mee. Alle Ogo Ogo’s zijn al monsters, maar het verscheelde echt per pop hoe mooi, of juist hoe lelijk de pop was. Als er zoon beest aankwam werd iedereen gewoon aan de kant geduwd. Lekker in de verdrukking. Een festival pit is hier echt niks bij. ;) af en toe moesten er zelfs nog wat verdwaalde auto’s en scooters door, want de weg was niet afgezet.

Na de parade wilde we een hapje eten en dan gaan feesten, maar toen bleek dat ze hier niet op oudejaarsavond feesten. Alles was al dicht en donker, ter voorbereiding van Nyepi. We zijn dus maar braaf naar huis gegaan.

Nyepi (Nieuwaarsdag), Happy new year! Ssst! Dag van de stilte. Naja op de dag zelf bleken de regel aardig soepel te zijn. We mochten eerst tot 5uur ’s avonds in het restaurant en zwembad zijn en daarna stil op de kamer. Van het terrein kon niet want de hekken waren op slot. Wij braaf ons houden aan de regels en wat denk je…. Gaat het personeel na 5e een soort van poolparty houden. Er was wel geen muziek, maar gillen, lachen en veel bommetjes werden er wel gemaakt. alles behalve stil. Echt verbazingwekkend. :P Vanaf 7uur was het dan wel helemaal stil en was het pikken donker. Bali staat even niet meer op de kaart.

Aangezien het onze vakantie is hadden we een tripje geplant voor het weekend. Zo vertrokken we zaterdag ochtend vroeg op naar Lovina(Ligt in het noorden van Bali). Onderweg zijn we nog gestopt bij Ulun Danu. De Pura(Tempel) Ulun Banu. Is een tempel in het Beratan meer. Juist door de bewolking en de regenbuien, was het erg mysterieus en indrukwekkend. Toch apart dat je hier echt over al een tempel kunt hebben. Ook is de tempel omgeven door een waanzinnige tuin. Echt weer een plaatje. :D

In deze tuin waren ook allemaal bijzondere tropische dieren te vinden. Ze zaten wel vast, maar ze zagen er wel goed verzorgd uit. met sommige van deze dieren kon je ook op de foto. Dit was mijn kans om eindelijk op de foto te gaan met een slang! Dit is mijn Chinese horoscoop, dus het moet eigenlijk. ;) Zo doende is een wens uit gekomen en heb ik gekozen voor een geweldige albino slang! :D Zoon slang voelt helemaal niet koud of glibberig aan. Het voelt meer als een handtas, hoe slecht dat ook klinkt. :P Ze zijn wel echt sterk! Dat mannetje van daar zei wel leuk strek je armen, maar daar had de slang minder zin in dus dat kosten nog aardig wat moeite om zo te blijven staan.

Na deze geweldige ervaring zijn we onze reis vervolgd. Onze volgende stop was de Gitgit waterval. Deze waterval was weer een stuk groter en hier konden we heel makkelijk dichter bij komen, in vergelijking met de vorige. Om bij de waterval te komen hadden we nog een redelijke wandeling. De wandeling ging ook weer deels door de rijstvelden. Dit keer waren het rijstvelden met kippen en een haan. ;) Weer is wat anders.

Ons hotel ligt dus in het zuiden en Lovina in het noorden. We zijn dan ook over de bergen gereden. Het waren weer echte bergweggetjes. Lekker misselijk makend, :P al dat geslinger, gehobbel en alle die stijgingen/dalingen. Net als alle andere dingen hier op Bali, nemen ze hier wat meer risico en hebben ze weer niet aan de veiligheid gedacht. Het was dus nog echt een spannend ritje ook.

Zo kwamen we vol onder de indruk en vermoeid aan in Lovina. Nu nog even een goedkoop hotel regelen. Dat is ook gelukt ondanks het feit dat de vraagprijs al drie keer niks was, wisten we toch nog de prijs naar beneden de dingen. Tja we zijn toch met zijn 6e , dus daar kan wel een groepskorting voor gemaakt worden. ;) Zo kun je dus op echt alles pingelen hier! :D Zo belanden we in Bali Lovina beach cottage(www.balilovinabeach.com). Het waren allemaal kleine schattige huisjes in een mooie tuin met een zwembad en aan het strand. De binnenkant was wat primitiever. Ons eigen hotel ziet er beter uit en heeft betere bedden en douches.

Koffers op de kamers en ff lekker chillen op het strand met zonsondergang. Vervolgens even zwemen in het zwembad. Dan lekker omkleden en we zijn we lekker uit eten gegaan. Het restaurant had 3 verdiepingen. We zaten dan ook op de 3e verdieping, de zijkanten waren open dus we konden zo over een verlichte Lovina kijken. De rest van de avond zijn we naar een relaxt buiten barretje gegaan met een live band. Daar hebben we het gezellig gemaakt met wat locals. Een top avondje dus! :D

We gingen toch wat vroeg weg, want de volgende ochtend hadden we om 6uur ’s ochtends afgesproken op het strand. Nu zal ik eerlijk zijn, Natasha en ik waren voor het eerst te laat. Gelukkig maakte het later niet uit wat we hebben gezien en gedaan waar we voor gingen. We gingen met typische bootje de zee op. Hier hebben we tijdens zonsopkomst dolfijnen in het wild gezien. Dit was echt een onbeschrijfelijke en adembenemende ervaring! Het was echt zo mooi en gaaf! :D I loved it! we hadden eigenlijk niet meer verwacht dat we zouden zien, want er waren meer dan 30 bootjes.

Na het dolfijnen spotten en ze weg bleven zijn we een stukje terug gevaren om te gaan snorkkelen. Echt wat een ochtend! :D We hebben gesnorgeld tussen het koraal, veel mooie kleurrijke vissen en we hebben zelfs een kleine mini haai gezien! :P Ik heb zelf NEMO gevonden! :D

Na de lunch zijn we weer richting “huis” gegaan. Toen zijn we nog gestopt bij de Banjar hot springs en dat weer midden in de jungle. Ook echt weer een bijzonder plaatje. De foto’s zullen al dit gezwijmel alleen, maar versterken. ;)

Na al deze activiteiten die normaal alleen maar in dromen bestaan, hadden we besloten om verder maar in één keer door te rijden want we waren echt gesloopt!

Zo nu zijn jullie weer een beetje bij. Ik ga de komende dagen mijn best doen om de andere twee weken te rapporteren. :D Gaat vast goed komen! Studie gaat nu eenmaal voor. :P

Veel liefs uit een droom paradijsje! X Melisje

• 08 April 2012 - 16:53

Edjes:

Hoi Lis, leuk verslag weer! Temeer omdat wer nu op Bali zijn geweest kunnen wij ons er nog meer bij voorstellen. Gaaf allemaal en geweldige foto's ook weer!
    Ben benieuwd naar de volgende verslagen!
    Liefs en dikke kussen van ons!
    XXX

• 08 April 2012 - 16:58

Saskia:

Hey meis,

Het ziet er allemaal weer prachtig uit. Ben gewoon stiekem jaloers haha!!
    Misschien in de toekomst ook maar een reis boeken naar Bali hahaha :P

Liefs Saskia

• 09 April 2012 - 22:02

Haiko:

Leuk verslag, kheb hem vandaag in de auto gelezen:P foto's kon ik net kijken omdat ik in limburg geen internet had... Echt vet dat je die dolfijnen van zo dichtbij heb gezien:P volgende keer met eentje mee zwemmen:P

• 10 April 2012 - 15:34

Mo:

geweldig sie fotos met de slang

• 13 April 2012 - 11:44

Melanie:

Ik begon al te denken dat je was gestopt met verslagen schrijven, haha!
    Maar wat een prachtfoto's! Al die belevenissen, daar kan ik alleen maar van dromen!