You Tarzan, me Jane - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Melissa - WaarBenJij.nu You Tarzan, me Jane - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Melissa - WaarBenJij.nu

You Tarzan, me Jane

Door: Meliszje

Blijf op de hoogte en volg Melissa

12 Maart 2012 | Indonesië, Ubud

Afgelopen week hadden we de fieldtrip niet aan het begin van de week maar aan het eind, dus dat vertel ik ook lekker pas later! :P

Soms vergeet ik gewoon even wat ik heb gedaan en dan kijk ik op de bloggen van de andere meiden en dan heb ik weer zo iets van; ow ja! Dat was ook nog leuk om over te schrijven ;). Vorige week woensdag was Nadja stappen met van studie genootjes. Zo doende bleven wij met zijn 3e thuis. Na een tijdje hadden we toch zin in een biertje en gingen we hier in de buurt op pad. Onze stam warrung was al dicht. Jammer, maar helaas!:P

Zo stelde ik voor om een stukje terug te gaan(nog dichter bij het hotel) daar zit een grill&bar. We gingen dus gewoon in makkelijke kledij één biertje doen. Komen we binnen bij de “Cubana” schijnt het ladies night te zijn. :D Dus; 2 gratis cocktails, salsa muziek en professionele dansers. Nice! Alleen jammer dat wij echt underdressed waren. :P

Hierdoor zijn we afgelopen week weer gegaan. Dit maal met Nadja en veel beter gekleed. :D Het is echt een super gezellige tent en dan op een paar honderd meter afstand van ons hotel. Halelujah! :D

Deze keer was het een stuk rustiger want we hadden de hele dag al last van fikse tropische regenbuien. Toen we iets vroeger terug gingen was het zelf zo erg dat de straten echt blak stonden! :O

Dit was trouwens niet de eerste keer dat we die dag zeik nat waren. De volgende definitie van balie zal het uitleggen:

Bali = Samen met Emma met je kleding in het zwembad belanden en vervolgens genieten van een Bintang biertje aan de bar in het zwembad tijdens een tropische regenbui! :D

Dus we hebben eigenlijk al een week lang slecht weer; veel bewolking en aardig wat regen. So don’t be to jealous! ;)

Van het ene water gaan we over op het andere water, want we zijn vrijdag ochtend wezen RAFTEN!!! :D Damm! That was so amazing! :D En al helemaal als je er bij stil staat dat dit een school fieldtrip is! We moesten dus tekenen voor aanwezigheid. Wanneer je dan bij alle fieldtrips aanwezig bent, dan krijg je daar serieus studie punten voor! :D Dat noem ik nog is les naar me hart! ;)

We werden om 8uur opgehaald door de busjes van de raft organisatie “Sobek Bali”. Pff veels te vroeg, maar achter af meer dan waard. We reden richting Ubud, déjà vu want deze zelfde route hebben we toen ook gereden naar the monkey forest.

Eenmaal aangekomen moesten we groepjes van 5 vormen en kreeg ieder groepje zijn eigen instructeur mee. Ons top team bestond uit: Natasha, Emma, Cris, Nadja en ik. Na dat we onze uber sexy zwemvesten en leipe helmpje op hadden konden we gaan lopen naar de start. Dit waren onder andere 509 traptreden naar beneden. De trap ging dwars door de jungle! Echt geweldig uitzicht, maar omdat het hier door heen ging waren het geen fijne traptreden. Vooral niet voor een knie met schroeven er in. :P Het duurde dus iets langer voordat ik beneden was, maar wat een belevenis weer. :D

Vanaf het staart punt zijn we 2 uur lang wezen raften. De omgeving valt gewoon niet te beschrijven! :O zo mooi! Liane, watervallen, palmbomen, mangobomen echt van alles. Bij een van de watervallen was het niet zo diep en was het veilig genoeg om de boot uit te gaan. Zo ben ik onder de waterval gaan staan. Wat een geweld is die kracht/druk van zoon ding. Dat is nog is een massage. ;)

Ook halve wegen de route hebben we een korte stop gemaakt. Hier lieten we ons persoonlijk met de stroming mee druiven. Dat gat prima met zoon zwemvest aan. Het was echt bijzonder, lig je daar te drijven in de stroming en kijk je boven je zie je allemaal liane enz. :D Ook waren er wat rotsen waar je weer van af kon springen, dus echt een speeltuin voor studenten en aapjes zoals ik. :D

Vervolgens gingen we weer een stuk raften. Natuurlijk wanneer je een ander bootje tegen komt, beginnen we natuurlijk fanatiek aan een watergevecht, dat hoort er natuurlijk bij. We waren zelfs zo fanatiek zat we het liefst andere de boot uit wilde trekken. Wanneer het veilig was kreeg ik een seintje van onze instructeur. Zo heb ik met wat geweld en wat hulp van de meiden, Cris de boot uit gekiept. Ik was wel zo sportief om er vervolgens ook zelf er achteraan te gaan. Het was toch even een saai stukje water, dus dan maar zelf voor de entertainment zorgen. :P Hup weer de boot in en door, aan het eind hebben we ons weer uit de boot gesprongen om het laatste stukje nog even zelf met de stroming mee te gaan. Echt heerlijk! :D

Aan wal werden we opgewacht door een stapel handdoeken en een heerlijke Indische lunch buffet. Bah! Erg vervelend. ;)

Buikjes vol en groten deels opgedroogd konden we weer een klim beginnen. Gelukkig was deze klim een stuk korter dan aan het begin. Zo konden we als stuiterballetje vol energie en adrenaline terug naar het hotel en heerlijk na genieten van deze geweldige ervaring.

In de avond zijn we gezellig wat wezen eten met zijn 6e. Wij(de meiden) en Cris en Jeroen. Toen we terug liepen kwamen we lang een van onze stam plekken. Één van de eerder ontmoeten Australische mannen was jarig. Dit hat hij ons pas een paar keer van te voren verteld. Even naar binnen om hem te feliciteren. Dit vond hij echt geweldig en dat we het nog wisten. Hup, hier neem een biertje. Cheers mate! Voor we het wisten waren we echt onderdeel van het feest. Lekker wat biertjes, gefrituurde gamba’s enz. Me moesten ook maar weer de muziek regelen wat dat vonden ze de vorige keer helmaal geweldig.

Aan het eind van het feest wij iedereen bedanken en doei zeggen. Wat er toen gebeurde?!? Ik moet nu gewoon weer lachen nu ik er aan denk. ;) Een van die mannen was echt dronken en zegt tegen Nadja “you’re a beautiful girl” na de 2 zoenen op de wang, kreeg ze er gewoon 1 op haar mond. Hahahaha :P Hij had der hoofd met 2 hadden gepakt. Het is ook echt weer een actie voor haar. Man, wat hebben wij ons rot gelachen. Bij mij zou die de kans niet krijgen en anders had hij toch echt wel een flinke opdonder van me gehad. ;) Hahaha

Op de terug weg steeds haar mond afvegen en uiteindelijk zei ik dat ze oom mondwater hadden in de 24uurs supermarkt, waar we toch langs liepen. Ik heb nog nooit iemand zo haastig en enthousiast Listirine (mondwater) zien komen om half 12 ’s avonds. ;)

Dus weer een hoop hysterie deze week, maar dat maak het juist zo bijzonder en leuk!

Liefs x Jane (aka Melisje)

  • 12 Maart 2012 - 16:17

    Ellen:

    Wat een vervelende opleiding zeg.
    Hebben ze daar in de nachtwinkel geen paraplue's.

  • 12 Maart 2012 - 16:59

    Jeroen:

    Leuk weer Lizsje! Je maakt echt een hoop leuke dingen mee. :D

    X Jeroentje

  • 12 Maart 2012 - 23:32

    Vaders:

    Mens, Lis, je blijft me echt met elk verslag weer verbazen. Het enthousiasme en de verwondering over al dat moois spatten er van af. GEWELDIG!!!
    Dat raften zie ik helemaal zitten, helemaal zo na jouw foto's. Gewoon ff lekker gekke dingen doen als een stel jonge honden.
    Lijkt me om leuk om vrienden & vriendinnenclubje te leren kennen. Dus organiseer maar vast een poolparty @ your place. :-P
    Edje en ik hebben nog een ontzettend drukke week voor de boeg, allebei nog een vervanger inwerken en werkbeschrijvingen maken voor tijdens onze afwezigheid. We hebben allebei zoiets van: ik zal blij zijn als het vrijdagavond is. Dan gaat ons grote avontuur pas echt beginnen. :-D
    Liefs, papa & Edje!
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Melissa

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 17674

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 19 April 2012

Grand Tour - part 1

Landen bezocht: