Eat, Pray, Love…, - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Melissa - WaarBenJij.nu Eat, Pray, Love…, - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Melissa - WaarBenJij.nu

Eat, Pray, Love…,

Door: Meliszje

Blijf op de hoogte en volg Melissa

26 Februari 2012 | Indonesië, Ubud

In mijn korte blog van gister had ik al een kleine sneak preview gegeven van mijn onvergetelijke dag van gister(zaterdag). Bij dezen zal ik me nader verklaren. Ik weet gewoon nu al dat ik woorden te kort kom, maar gelukkig heb ik veel foto’s die veel meer zeggen. Let’s go!

Zoals jullie weten worden wij elke dag met een busje naar school gebracht. Een van de chauffeurs stuurt alles aan en hij kan goed engels. Zodoende hebben we bij hem een busje voor de hele zaterdag geregeld, inclusief chauffeur. Dit keer was hij het zelf. We hadden gezegd dat we naar Ubud wilde gaan. Maar hij had aal een leuke route voor ons uitgestippeld, want Ubud zelf had je geen dag voor nodig.

Zo zijn we eerst naar Ubud reden en zijn we naar “The Monkey Forest” geweest. De naam zegt al veel. Het was een stuk jungle met aapjes. ;)vergeleken de apen die ik op Gibraltar had gezien, waren deze een stuk kleiner. In dit stukje jungle leven al meer dan 500 aapjes, maar vooral de omgeving was echt indrukwekkend. Bomen met lianen, kleine watervallen, een tempel enz. Dit keer hebben Natasha en ik ook de aapjes gevoerd. Wanneer je eten valst had klommen ze op je om het banaantje te komen pakken. In het begin was het even spannend, maar later kregen we er echt een kick van. Sommige apen lijken zwaar, maar ze wegen bijna niks!

Onze tweede stop was in Tagalalang. Hier zijn van die prachtige rijstvelden die je kent van Discovery en National Geographic. Het is werkelijk adembenemend. Al bij deze twee stops merkte dat het veel met ons deed. Je kunt het bijna niet geloven zo mooi en indrukwekkend en tegelijker tijd kom je jezelf heel erg tegen tijdens zoon dag.

Na al deze eerste indrukken was het tijd voor de lunch. We hebben op een hele bijzondere plek geluncht, namelijk bij Mount Batur oftewel Gunung Batur. Dit is een actieve vulkaan. De vulkaan is 1717M. hoog. Dit is één van de 12 vulkanen hier op Bali. Het restaurant zat precies tegen over de vulkaan en het terras was ook zo gemaakt dat je op een rijtje kon eten met uitzicht op de vulkaan. Erg uniek dus! :D

Vervolgens zijn we naar “Alam Bali Agrowisata” gegaan. Dit is een kwekerij die voornamelijk koffiebonen kweek. Hun specialiteit is de “Luwak” koffie. Dit schijnt werelds beste en duurste koffie te zijn. Nat maakt deze koffie nou anders….

Nou het komt er op neer dat een Luwak(een katachtig beestje) eet de koffiebonen op. Vervolgens gaat dat naar zijn maag, lekker even een zuurbadje en tot slot schijt dat beest die bonen uit en van die bonen wordt dan de Luwak koffie gezet. Conclusie katten schijt koffie! Hmmm heerlijk! :P Gelukkig heb ik nog nooit koffie of thee gelust, dus dit heb ik ook maar overgeslagen. De andere hebben het wel geprobeerd en ze vonden het wel lekker, maar een raar idee. De Luwak koffie hadden ze gekocht, maar verder kregen we twee dienbladen met de overige soorten koffie, thee en cacao die ze daar kweken.

Na deze delicatesse zijn we door gegaan naar de “Goa Gajah” in Bedulu. Hier staat de olifanten-grot. Dit is ook een soort van tempel en bij deze grot heb je ook watervallen en wateren. Dit is dan ook “heilig” water. Bij een watertje moesten we met sarong en al in het water om zo bij het Boeddha beeld te komen. Dit was onderleiding van een heel vaag en eng mannetje. :P

Later zijn we nog afgereisd naar de waterval bij Tegenungan. Dit is de grooste waterval die ik tot nu toe in me leven heb gezien. Ik was echt helemaal onder de indruk, als waterratje zijnde. Helaas was de waterval zelf moeilijk te bereiken. Je kon er niet helmaal bij komen en het was niet veilig genoeg om te zwemmen. Ondanks dat hebben Natasha en ik ons niet laten kennen en zijn we als twee Balinese aapjes op bloten voeten wezen klimmen en klauteren om zo dicht mogelijk bij de waterval te komen. Trust me it was hard work! Maar het uitzicht en de adrenaline kick maakte een hoop goed ondanks de vermoeiende dag.

Tot slot zijn we door Wayang (onze chauffeur) naar een lokale markt/winkel gebracht, want we waren opzoek naar typische Balinese spullen en bewoners. Die hebben we daar in overvloed gevonden.

Na een geweldige dag vol indrukken, ongeloof en levens ervaringen. Zijn we lekker met zijn 5e(Natasha, Nadja, Emma, Haitze en ik) wat gaan eten bij een grill restaurant bij ons om de hoek.

Na zoon dag als gister heb ik vannacht echt als een blok geslapen. Het was bijna onwerkelijk, een fantasie echt een levens ervaring om nooit te vergeten. Kijk vooral naar de foto’s van deze dag. Die zullen een nog mooier beeld geven. Natuurlijk vertel ik niet alles en laat ik ook niet alles zien, anders heb ik straks niets meer te vertellen of te laten zien, als ik weer teug ben in Nederland ;)

With love!

X Melissa vanuit het eiland met de duizenden tempels.


  • 26 Februari 2012 - 13:35

    Jeroen:

    Erg leuk Melis!

    Ben wel jaloers hoor. :O
    Zoveel je daar ziet en meemaakt.

    Ook erg mooie foto's. :)

    -x- Jeroentje

  • 26 Februari 2012 - 15:15

    Vaders:

    Hey Lis, Geweldig beschreven weer. Echt klasse. Zie bij het lezen dingen voor me, die ik dan later op je foto's terug zie. Zo goed weet je het te beschrijven. Lijkt mij wel een dag om met ons nog een keer over te doen, even weg van alle hectiek :-P
    De foto's lijken wel uit een reismagazine, prachtig!!!
    Heb je tijd genoeg om al die schitterende indrukken ook te verwerken?

    Liefs, papa
    XXX

  • 27 Februari 2012 - 05:38

    Melissa:

    Thanks!
    Ik probeer het gewoon zo te schrijven zoals ik het anders aan jullie zou vertellen. Dat is mijn manier van schrijven geworden. :D Het is ook zo geweldig, dus ik kan er met gemak erg enthousiast over vetellen/schrijven.

    Fotografie is hier echt een nieuwe grote pasie van me geworden. ?Ik heb ook onwijs veel schik met me Nikon! Love it!

    Ja, dat moeten we zeker doen. Dit was echt Bali! Ik heb al gekeken waar jullie komen maar dat is echt het top punt van toeristme XD hahahaha dus we moetsen soms maar even vluchten. ;) Dat gaat wel goed komen! :D

    Nee je komt echt tijd tekort om alles echt te verwerken en in je op tenemen. Vooral op zoon dag, dan heb je zoveel indrukken en het is allemaal zo geweldig. Het is bijna onwerkelijk en je leeft op zoon dag echt in een fantasie!

    Gelukkig heb ik deze week niet veel les, zo gan ik mooi even aan school werken en al me indrukken verwerken. Ik wil ook niks missen! Dus veel foto's, ik probeer ook meer voor me zelf te gaan schrijven. Ik heb zelfs de rust gevonden om weer echt te gaan tekenen, dus dat zegt al genoeg! Ik heb hier mooi een schetsboek en goeie potloden enz. gekocht. :D

  • 27 Februari 2012 - 06:45

    Haiko:

    Ey Melisje!

    Veel had je me al verteld over skype maar met alle foto's erbij is het nog mooier...

    Ik spreek je vandaag wel weer op skype!

    Xje je vriendje

  • 27 Februari 2012 - 15:57

    Vaders:

    Leuk dat je het tekenen weer oppakt, Melis! Dat zegt ook wel iets over de peace-of-mind die je daar vindt. :-)
    En er is daar zat moois om je te laten inspireren.
    XXX
    Dèdè

  • 01 Maart 2012 - 09:52

    Paul En Berry:

    hoi melissa, hebben jouw verslagen en foto,s gezien en gelezen, we balen nu helemaal dat we niet mee kunnen komen met de Edjes,maar kunnen nu toch wel zien hoe mooi het allemaal is, veel plezier nog en geniet van al het moois

  • 01 Maart 2012 - 10:46

    Melissa:

    Heeeey Berry&Paul,
    Wat super leuk om wat van jullie te horen! Inderdaad is het super jammer dat het jullie niet gaat lukken. :( Misschien later nog is. Bali is echt een van die dingen waar je een keer geweest moet zijn in je leven. Het is zo bijzonder. Andere vakantie bestemmingen zijn ook leuk maar Bali doet echt iets met je. Hopelijk gaat het steeds een beetje beter :D

    Liefs Melisje

  • 04 Maart 2012 - 18:35

    Kirsten:

    Klinkt cool lizzy! Echt heel veel plezier :) ! Ben jaloers! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Melissa

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 17676

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 19 April 2012

Grand Tour - part 1

Landen bezocht: