Like its her birthday.., - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Melissa - WaarBenJij.nu Like its her birthday.., - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Melissa - WaarBenJij.nu

Like its her birthday..,

Door: Meliszje

Blijf op de hoogte en volg Melissa

25 Februari 2012 | Indonesië, Kuta

Na een lekker ontspannen weekendje, was het maandag weer tijd voor een fieldtrip. Dit maal gingen we naar: Garuda Wisnu Kencana. De GWK is een cultureel park. Dit is weer een locatie voor vele doeleinden. Het park wordt vooral gekenmerkt door twee reusachtige beelden. Deze twee beelden zijn al supergroot, maar eigenlijk zijn het maar kleine onderdelen van wat het echt moet gaan worden. Als je naar de maquette kijkt, wat het dan in totaal moet worden, dan lijkt mij dit niet haalbaar.

Ten eerste zoeken ze nog sponsoren voor de overige delen, maar buiten dat. Volgens mij zijn er geen eens hijskranen of wat dan ook die deze mega dingen kunnen tillen en bevestigen. Alleen de kop is al 20 meter hoog en is erg massief. De twee beelden opzich zijn wel erg indrukwekkend.

Verder word her GWK gesierd door zijn mooie tuinen en zijn amfitheater. In dit theater werden traditionele Balinese dansen uitgevoerd. Nu ook voor het eerst met die “beesten” pakken. De dansen werden nu ook ondersteund door een orkest met traditionele instrumenten.

In mijn vorige blog heb ik al verteld over de “paparazzi” bij ons als blanken. Dit was nu weer het geval in het theater. Ik heb er nu ook foto’s van kunnen maken, misschien dat jullie nu een betere indruk krijgen. Het was zelfs zo erg dat die Aziatische mensen op het podium gingen staan, met hun run naar het optreden om foto’s/filmpjes van ons blanken te maken. Ze proberen het ook stiekem te doen. Echt tot het onbeschofte, ze zijn echt heel erg!

Naast de fieldtrip was het een hele drukke/volle school week. Zodoende ben ik de rest van de maandag en de dinsdag en woensdag, daar druk mee bezig geweest. Tja dat moet ook gebeuren. :P

Woensdag avond, het is bijna zover…, Emma is bijna jarig! :D Helaas hebben we morgen een lange lesdag en ik had al hellemaal a killing day, want ik ben assistent bij een onderzoek en tegelijk neem ik ook deel aan het onderzoek. Dit doe ik omdat ik nog twee studievrije punten(28uur per punt) moet verdienen. Hierdoor hadden we besloten om dan maar lekker op de woensdag uit eten te gaan voor Emma haar verjaardag. Zo hebben we haar meegenomen in een taxi, zonder dat ze wist waar na toe. We hadden haar naar een geweldig restaurant boven de oceaan meegenomen. Wel boven het strand, want ze houdt absoluut niet van zand. ;)

De avond er voor hadden we al stiekem ballonnen gekocht. Terwijl ik naar achteren ging voor het toilet, heb ik zonder dat ze het door had de ballonnen opgeblazen en wat personeel aangesproken. Ze waren wel in voor een feestje, dus dat was mooi geregeld. Na dat we lekker hadden gegeten. Komen (er inmiddels 7man)personeel aan met een toetje voor haar, inclusief een klein vuurwerkje en onze ballonen. Ze hebben ze (op een slome Balinese manier) Happy Birthday voor haar gezongen. :D Ze voelde zich echt al jarig.

Gelukkig had ze niks door van te voren, want natuurlijk toen wij aan het eten waren klapte er een ballon. Het personeel vloog naar de overige ballonnen om die te redden en ondertussen gebaarde ze van sorry. :P

Donderdag was dus een killing day. Aan het eind van de dag was ik dan ook echt toten los verklaard. :( Vrijdag gelukkig maar een kort dagje en de dag van de eerste deadline. Zo konden we na het inleveren lekker even een middagje ontspannen en bijkomen van de afgelopen school week.

Helaas is me blog dit keer wat korter en want minder spannend in verband met school, maar niet getreurd. Morgen wil ik een nieuwe blog maken over onze reis van vandaag. Dit wordt zeker de moeite waard en zal het ook zeker weer in evenwicht brengen.

Ik zal alvast een sneek preview geven met een paar steekwoorden van vandaag; apen, jungle, vulkaan, watervallen, tempel, olifanten-grot en katten schijt koffie!

To be continued…,!?!


Tot morgen! X Melisje



  • 25 Februari 2012 - 15:55

    Saskia:

    Hey,

    Jullie worden nog beroemd daar zo hahaha. Leuk om te lezen dat het goed gaat met je en ben benieuwd naar je volgende blog haha.

    Kussies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kuta

Melissa

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 17680

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 19 April 2012

Grand Tour - part 1

Landen bezocht: