A paradise full of differences - Reisverslag uit Badung, Indonesië van Melissa - WaarBenJij.nu A paradise full of differences - Reisverslag uit Badung, Indonesië van Melissa - WaarBenJij.nu

A paradise full of differences

Door: Meliszje

Blijf op de hoogte en volg Melissa

07 Februari 2012 | Indonesië, Badung

Na een lange reis was zondag onze eerste hele dag op Bali. Eerst werd ik wat beduusd wakker. Waar zijn we nu eigenlijk beland. Dit werd al snel bevestigd toen ik de deuren van de kamer open deed. Mijn eerste gedachte? DAMM!!! Nu in het licht zag ik pas dat vanaf ons terrasje het nog maar 4 of 5 stappen was naar het zwembad. Een zwembad waar de zon pal opschijnt en wat omringd wordt door onder andere kleine palmboompjes. Of terwijl het pas echt een uitzicht zo van uit een reisgids. Maar snap! Snel wakker worden uit deze droom want, om 10uur is er een meeting in het restaurant. K*T dat is al over 3min. Dit is het resultaat van 2 meisje met een jetlag, die slapen gewoon door. Na wat haasten zijn we er 5 over 10 en de mededeling die we dan horen was: “Have a good weekend, enjoy yourself and we will see you on monday morning”. Nou een meeting van 5min. Dat kan nooit veel geweest zijn. ;)

Verder hebben we echt een zondag gehouden, lekker een beetje chillen, zwemmen in het zwembad, naar het strand lopen, fruit cocktail drinken, even alles op je af laten komen, skypen en even naar de supermarkt voor wat eten en drinken. De supermarkt is hier ook anders dan in Nederland. De meeste supermarkten zijn wat kleiner, super goedkoop en ze zijn allemaal 24uur open!

Denk je slim te zien en een wereld stekker(waar Indonesië ook op staat vermeld) te kopen zodat je in Azië ook gewoon stroom kan gebruiken met een Europese stekker. Hebben ze hier gewoon de zelfde stopcontacten als wij in Nederland. Handig! :p TIP!: Dus Pa laat die wereld stekker maar thuis als je hier op vakantie komt! ;)

Ondanks het paradijsje hier op Bali moest ik maandag ook gewoon aan de bak met school, dus wees niet bang dat het alleen maar vakantie taferelen zijn. Mijn eerste lesdag was namelijk van 08.45 tot 18.30uur. Onze schoolbusjes komen ons steeds 45min voor de les ophalen. Zodoende moesten we voor 8uur ontbeten hebben in het hotel en klaar staan met onze school spullen en onze school uniform aan. Een vroegertje dus.

Naast het feit dat het schoolbusje op kleine wegen net een safari jeep is zijn er nog meer opmerkelijke dingen;
- Ze rijden hier aan de linker kant,
- Er miljoenen scooters die zowel rechts als links inhalen,
- Het is een chaos en erg hectisch,
- Af en toe staat er een verdwaald verkeersbord,
- Soms staan er dieren op de weg(bijv. koeien),
- Iedereen toetert (of ze nou wel of geen reden hebben),
- In ons busje hing een hangertje aan de binnen spiegel met een hakenkruis er op. Nu wist ik toevallig dat dit een Indisch teken(en heet: swastika) voor geluk en voorspoed is, maar goed met onze eerste reflex op dat teken blijft het toch uiterst vreemd.

Zo dit rijtje geeft al een deel aan bij het feit dat je ogen te kort komt tijdens het ritje naar school toe. Verder is de omgeving heel verschillend van super mooi tot armoede.

De schooldag zelf was erg interessant. Het bestond alleen uit hoorcolleges maar het was met echt interessante informatie. De hoorcolleges waren ook erg verschillend. Van de Balinese/Indonesische cultuur tot aan hoor colleges die echt bestemd waren voor mijn minor event management. Tussen de hoorcolleges door hadden we een (Thaise) lunch buffet en wat pauzes met water en wel typische Indische hapjes. Verder hebben we ook nog mogen kijken op de campussen en hebben we een groepsfoto gemaakt. De hele groep bestaat uit 150 (event)studenten, dit is voor hier ook de grootste groep ooit. Na een informatieve maar slopende dag hebben we een sunset drankje met zijn alle gedaan. Erg gevaarlijk want je proeft de alcohol niet in de drankjes.

En wat doe je bij thuis komst naar zoon lange dag op school in een uniform? Snel uittrekken, bikini aan, in het zwembad duiken en dat onder het genot van een heerlijk koud biertje. Cheers!

Aangezien alleen het ontbijt inbegrepen is, moet je zelf voor je andere maaltijden zorgen. Door de lange dag hadden we dat net als gister gewoon voor de makkelijk weg gekozen.: eten in het restaurant van het hotel. Om even een prijs indicatie te geven: we hadden beide een voorgerecht van loempia’s, een mie gorang, een cola en een biertje. Dit koste ons 95.000IDR en dat is ongeveer € 8,10. Nu snap ik ook waarop we dit zelf moet en kunnen doen. :D Wat wel opmerkelijk is dat ze hier geen mes hebben. Je moet alles eten met een lepel en een vork. Het liefst zoveel mogelijk met de lepel, dus dat is nog even oefenen. :P

S’avonds het gebruikelijke chillen en skypen. Je eet met die hitte toch pas laat, dus echt veel tijd heb je daarna toch niet.


Vandaag was een relaxt dagje maar 1,5 uur hoorcollege op de ochtend en daarna vrij. Verder hebben we dus nog niet echt huiswerk en het school advies voor een jetlag en de warmte is: neem voldoende rust. Dit hebben we maar gedaan doormiddel van: met een taxi naar een ander strand te gaan en lekker een middag op het strand te vertoeven. Heel vervelend. Bah! :P Niet dus. De terug weg hebben we wel netjes naar huis gelopen. Echt heerlijk zoon lange strand wandeling. Alleen ligt er regelmatig wat rotzooit op het strand. Ondanks het opletten waar je loopt ben ik natuurlijk wel in een over ander naald gestapt. AU! Meteen maar spoelen in het zee water, maar volgen mij heb ik geluk en was het alleen maar in het eelt. Een typische Melissa actie dus.

Maar lieve mensje is ga er weer mee stoppen voor vandaag, ik moet nog wat dingen voor bereiden en inlezen voor mijn eerste les morgen. Dus bedankt voor het kijken en de leuke reatie! Ik ben blij dat jullie het leuk vinden, want ik heb bij het eerste verslag heb ik lang zitten denken wat ik nu eigenlijk moet schrijven. Normaal zijn jullie er zelf bij en ik wil ook weer niet te saai of te gedetailleerd zijn. :P


Bye,bye, zwaai, zwaai en kijk uit met schaatsen!
Voor jullie (bijna) eet smakelijk en voor mij (bijna) weltrusten! Hahaha




  • 07 Februari 2012 - 14:37

    Saskia:

    Hey,

    Leuk verhaal weer!! En het kon niet uitblijven totdat er een melissa actie kwam hahaha.

    Succes morgen op school!!

    Kussies Saskia

  • 07 Februari 2012 - 14:52

    Melissa:

    Hahahah nee idd. XD

  • 07 Februari 2012 - 14:55

    Jeroen:


    Heel leuk Melissa, klinkt echt als een paradijsje daar. :) Gelukkig niet te erg luilekkerland voor ons om te lezen dan met de school. ;)

    Maar erg leuk om te lezen, hou ons op de hoogte. :D

    Groetjes! x

  • 07 Februari 2012 - 15:23

    Vaders:

    Hoi Melissa,
    Erg leuk verslag weer. Niet te lang en ook niet te kort. Na een half jaar kan dat een leuk boekwerk zijn! ;-)
    Het geeft ons in dit kouwe kikkerlandje een goed beeld van wat je daar allemaal onderneemt. Ik zag op de site van Natasja een foto van jullie in schooluniform. LOL! :-D Wel apart hoor, dat kennen wij idd alleen maar van films en zo.
    Nou geniet ervan en suc6 maar weer. En voor zo: slaap lekker! <3 XXX

  • 07 Februari 2012 - 16:44

    Melanie:

    Ruilen?

  • 08 Februari 2012 - 05:48

    Melissa:

    Ja idd, dat boekwerk wil ik ook gaan doen. via deze site kun je een soort boek laten maken (net zoals een fotoboek bij de hema enz.). Vandaar dat ik ook heb gevraagd om hier tereager ipv facebook, want dit neemt ie mee het boek in. Teminste geloof ik. :P

    Hahaha Ruilen doe ik niet, maar je mag me wel komen vergezellen?? :D

  • 08 Februari 2012 - 19:49

    Jacqueline Hullekes:

    Hi Melissa,

    Leuk om je verhalen te lezen.
    Wanneer krijgen we je uniform te zien???

    De elfsteden tocht gaat niet door, dus niet getreurd.

    hele dikke X en de groeten van ons, (mo & Jacq)

  • 18 Maart 2016 - 15:52

    Marieke Veen:

    Ohwww Melisje, waarom moet je nou weer in een naald gaan staan?! Dumpie! Ik snap nu wel wat je bedoeld met overeenkomsten, herken veel van je verhaal hier in India. Vooral het rijgedrag hahaha Had ik je toen beter gekend was ik zeker langs gekomen! Bali lijkt me geweldig! =D
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Badung

Melissa

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 17682

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 19 April 2012

Grand Tour - part 1

Landen bezocht: